Інформація про РМК

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА

«СТАРОБІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»

вул. Чернишевського, 26, м. Старобільськ  Луганської обл., 92700, тел./факс ( 06461) 2-17-40, E-mail: star-osvita@ukr.net, сайт: www.srmk.com.ua

 

  • завідувач Сопільник Наталія Миколаївна
  • методисти :
  • Коновалова Наталія Борисівна
  • Самойленко Неля Василівна
  • Степанова Тетяна Іванівна
  • Вороніна Людмила Вікторівна
  • Тарабанова Алла Федорівна
  • Колесникова Наталія Миколаївна
  • Гупал Ігор Євгенович
  • cекретар-друкарка Войтенко Тетяна Анатоліївна

 

 

 

ОСНОВНІ  НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІМЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

Науково-методичний супровід переходу на нові Державні стандарти (початкової, базової і повної загальної середньої освіти), упровадження сучасних методик, технологій навчання й виховання.

Центром організації методичної роботи серед педагогів району є районний методичний кабінет. Працівники методкабінету в роботі з педагогами району використовують як традиційно-інформаційні так і нові, активні форми і методи роботи.

Популяризації сучасних освітніх технологій, підвищенню ефективності навчально-виховного процесу, впровадженню інноваційних методів навчання, виховання, управління, педагогічного співробітництва сприяли участь педагогів у заходах регіонального рівня та проведені  протягом навчального року на базі загальноосвітніх шкіл району та відділу освіти заходи: семінари, конференції, тренінги, інструктивно-методичні, вебінари, наради, засідання РМО, майстер-класи та ін..

 Проведено навчально-методичні семінари, наради, тренінги, тощо:

-30.08.2015р. районну педагогічну серпневу  конференцію « Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2014-2015 навчальному році та завдання на 2015-2016 навчальнийрік». В ході конференції були заслухані доповіді методистів Старобільського РМК:

  • «Формування патріотичної свідомості та громадянської позиції учнів -пріоритетний напрямок виховної роботи в закладах освіти Старобільщини» (Вороніна Л.В.).
  • «Модернізація змісту дошкільної освіти, орієнтація на розвиток особистості, формування готовності до навчання в школі»(Коновалова Н.Б.)
  • «Про підсумки ЗНО – 2015» (Сопільник Н.М.)

                                                                                       

–  26.03. 2015р. на базі Старобільської гімназії обласний семінар учителів, методистів РМК/Ц, керівників РМО, членів обласної творчої групи вчителів початкових класів на тему «Інноваційні технології навчання і виховання учнів початкової школи в світлі вимог Державного стандарту». На семінарі було представлено презентацію досвіду роботи Старобільської гімназії, заслухано виступи адміністрації школи «На шляху до школи XXІ століття» та  «Науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів початкових класів». Учасники семінару відвідали відкриті уроки,  виставку науково-методичних робіт учителів початкових класів, ознайомились з роботою дитячо-юнацького центру «Натхнення».

-28.10.2015р. на базі Старобільської гімназії семінар-практикум «Інноваційні технології на уроках фізичної культури в сучасній школі» (для вчителів, які викладають фізичну культуру у початкових класах). Столярова В.П. – переможець VІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій 2015 року за темою «Методика застосування змагально-ігрових методів у підготовчій частині уроку фізичної культури» провела з учасниками семінару майстер-клас.

-05.11.2015 на  базі Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. №2 семінар учителів біології «Діяльнісний підхід у вивченні біології 7 клас». Керівник РМО вчителів біології, «учитель-методист» Коломієць Л.М. розкрила питання щодо упровадження сучасних методик, технологій навчання й виховання на уроках біології в умовах переходу на нові Державні стандарти.

– 17.11.2015р. на базі Старобільської СЗОШ І-ІІІ ст. №3 семінар учителів математики «Використання сучасних технологій для підвищення ефективності уроку». Учитель математики Насєдкіна Н.А. провела майстер-клас та відкритий урок алгебри 7-клас в дусі сучасних вимог.

– 25.11.2015 на  базі Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. №2 районний семінар учителів літератури та музики «Інтегроване навчання на уроках літератури та музичного мистецтва». Учителі Розувакіна О.В. (російська мова) та Ходакова Н.І.(музичне мистецтво)  в практичній частині семінару продемонстрували на відкритих уроках доречність застосування інтегрованого навчання.

 

-17.12.2015р. на базі Старобільської районної шкільної бібліотеки районний семінар учителів правознавства на тему «Реалізація міжпредметних зв’язків під час викладання правознавства» (керівник   Лук’яненко Д В. – вчитель правознавства Старобільської ЗОШ І-ІІ ст. №1, переможець обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015 »). У ході семінару було проведено круглий стіл за участю голови Правового клубу ЛНУ, секретаря Спілки краєзнавців Луганської області, викладача ЛНУ Бадери Антона Васильовича.

-25.12. 2015 р. на базі Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. №2 районний семінар  учителів англійської мови «Формування соціокультурних компетенцій учнів шляхом використання різноманітних форм позакласної роботи». Учителі англійської мови СилкінаЛ.Н. та Черевата Є.В. продемонстрували свою педмайстерність засобами театралізованої вистави «МerryChristmas».

 

-15.02.2016р. на базі Вишневської ЗОШ І-ІІІ ст. семінар-практикум учителів початкових класів «Практика реалізації методу проектів на уроках природознавства в початковій школі». Учителя початкових класів Вишневської ЗОШ поділились досвідом роботи щодо застосування проектної діяльності в початковій школі, обговорили методичні  аспекти контролю та оцінювання навчальних проектів.

 

-25.02.2016р.на базі Старобільської ЗОШ І ст. №2 районний семінар  учителів початкових класів на тему «Інформаційно-ціннісний підхід у проектній діяльності молодших школярів», досвідом роботи поділилисьдиректор школи Михайлюк Т.М. та вчителі початкових класів Івахненко Л.А., Чистова О.П.

 

 

-15.03.2016 р. на базі Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради семінар учителів історії на тему «Використання інтерактивних технологій навчання для формування історичних і правових компетенцій учнів на уроках та в позаурочній діяльності». На семінарі було запропоновано традиційні й інноваційні форми та методи, які можуть бути використані в роботі щодо розвитку логічного мислення й історичної пам’яті учнів, спонукання  до усвідомлення ними необхідності бути корисним своїй державі.

-24.03.2016 р. на базі Петрівської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради районний семінар учителів англійської мови «Популяризація та активізація вивчення англійської мови учнями загальноосвітньої школи». Учитель англійської мови Полонська О.Ю. провела урок та позакласний захід, спрямовані на розкриття перед учнями змісту необхідності вивчення англійської мови, орієнтації випускників на вибір професії, пов’язаної з вивченням англійської мови, виховання почуття національної гідності, причетність до культурних надбань України.

– 28.03.2016 на базі Старобільської гімназії районний семінар «Використання енергозберігаючих технологій на уроках фізики як засіб формування предметної компетентності». Вчителі фізики шкіл району мали змогу переглянути відео фрагменти екологічних уроків з проблемами енергозбережувального освітлення, взяти участь у круглому столі «Моделювання уроків фізики з використанням енергозберігаючих технологій».

-29.03.2016р. на базі Титарівської ЗОШ І-ІІ ст.Старобільської райради районний семінар вчителів української мови та літератури на тему «Впровадження проектних технологій у навчально-виховний процес». Було розглянуто досвід роботи над проектами вчителя Титарівської ЗОШ Давиденко О.О. та проведено майстер-клас «Робота над описом картини».

-13.04.2016 р. на базі Підгорівської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради районний семінар учителів географії, хімії та екології  на тему: «Викладання природничих дисциплін  у сучасному навчальному закладі через презентацію досвіду інноваційної діяльності педагогів» з метою:

  • удосконалення методичної підготовки вчителя до уроку;
  • формування професійної компетентності та творчого зростання педагога;
  • впровадження екологічного виховання через учнівське самоврядування.

Через «Майстер-клас як форма поширення інноваційних педагогічних ідей», Бородавка Л.Г; урок –проект «Попередження забруднення довкілля при використанні органічних речовин у побуті», хімія 11 клас, Коржова Н.О.; виховний захід «Бережи. Люби. Пам’ятай» ; Мачуга Н.П., Токар О.О., Волошина А.С. вчителям району було презентовано досвід роботи педагогів  Підгорівської ЗОШ І – ІІІ ступенів.

Методисти та педагоги району взяли участь у обласних заходах:

-26.09.2015р. м. Северодонецьк. Обласна серпнева конференція педагогічних працівників «Науково-методичне забезпечення якості освіти й патріотичного виховання дітей та учнівської молоді Луганської області»;

-22.05. 2015 р. обласний інструктивно-методичний семінар для учителів природничо-математичних дисциплін, взяла участь Авсяникова Ірина Володимирівна – учитель математики Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. № 4;

– обласний інструктивно-методичний семінар вчителів історії, англійської мови, української мови, математики, які викладають у 11-х кл. «Підготовка до ДПА і ЗНО-2016 р.» з запрошенням методистів ЛОІППО. Семінар відбувся в жовтні 2015р.на базі Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. №2;

-17.11.2015р. м. Сєвєродонецьк обласний семінар «Особливості викладання інформатики в 7 класі за оновленими програмами», взяв участь Кобиляцький В.П. – керівник РМО вчителів інформатики Старобільського району;

-30.03.2016.  м.Сєвєродонецьк на базі ЛОІППО обласний науково-практичний семінар для керівників РМО іноземних мов  на тему «Сучасні тенденції у викладанні англійської мови» для вчителів англійської мови. Взяла участь Марченко Н.Ф.;

-24.03.2016р.   м. Кремінна. Обласний методичний семінар «Інноваційні стратегії розвитку інформаційно-комунікаційного середовища освітнього закладу» на базі Кремінської школи-гімназії. Взяли участь: методист РМК Степанова Т.І., керівник РМО шкільних бібліотекарів Кравцова О.О.

Взагалі  за 2015-2016 навчальний році у загальноосвітніх закладах Старобільського району проведено 35 районних семінарів, організовано роботу 20 методичних об’єднань з періодичністю  засідань 3-4 рази на рік. З метою підготовки молодих спеціалістів до роботи в  умовах модернізації освіти та переходу на новий Держстандарт організовано роботу «Школи молодого педагога» із залученням учителів, які мають звання «Заслужений учитель», «Учитель-методист».

Колектив Старобільського РМК  забезпечує науково-методичний супровід професійного розвитку та навчальної діяльності педагогічних працівників усіх категорій, які працюють у закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти району. Зміст, форми, методи й технології науково-методичного та інформаційного забезпечення обумовлені освітніми запитами педагогів та відповідають державним вимогам.

 

Інноваційна та дослідно-експерементальна діяльність, координування діяльності експериментальних педагогічних майданчиків, творчих груп педпрацівників району

Педагогічний колектив Старобільської гімназії Старобільської районної ради Луганської області з 2013 року працює над науково-дослідною роботою за темою: «Формування інформаційно-комунікативної компетентності учнів сільської гімназії у глобалізованому освітньому просторі»(2015 – 2018 р.р. ІІІ формувальний етап).

Що вже зроблено:

  • додаткове підключення до всесвітньої інформаційної мережі Інтернет навчальних кабінетів та робочих місць вчителів всіх трьох навчальних корпусів;
  • вчителем інформатики В. П. Кобиляцьким розроблено авторський посібник для початківців «Операційна система Windows» та системи дистанційного навчання на базі програмного забезпечення «Moodl»;
  • проведенні для вчителів гімназії навчальні семінари з опанування комп’ютерною технікою;
  • провели читальної зали бібліотеки гімназії. Вона  підключена до єдиного інформаційного простору мережі шкільних бібліотек Луганської області;
  • сьогодні комп’ютеризовані та підключені до мережі Інтернет мультимедійний кабінет, робочі місця: директора, заступників директора, соціального педагога, практичного психолога, вчителів фізики, хімії, педагога-організатора, завідуючих кабінетів інформатики, секретаря.

Матеріально-технічна база цілком може забезпечувати виконання вимог державних стандартів та впровадження у навчально-виховний процес новітніх інформаційно-комунікативних технологій.

Перелік запропонованих спецкурсів, предметів за вибором і факультативів визначається з урахуванням бажань учнів та їхніх батьків, соціальним замовленням регіону, забезпеченням профільного навчання.

Вчителі гімназії – активні автори публікацій, де висвітлюються кроки та результати експерименту.

  • Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках образотворчого мистецтва (Гоженко Т. С. – вчитель образотворчого мистецтва).
  • Формування читацької компетентності на уроках української літератури (Тростянська В. П. – вчитель української мови та літератури).
  • Розвиток технічної творчості учнів на уроках трудового навчання – важливий засіб формування технічно розвиненої компетентної особистості (Коваль В. В. – вчитель трудового навчання).
  • Мультимедійні технології як засіб реалізації особистісно зорієнтованого навчання у процесі викладання світової літератури (Литвинова Л. І. – вчитель російської мови та світової літератури).

Уже в цьому навчальному році 12 вчителів  отримали Сертифікати, які підтверджують їх авторські знахідки.

Учитель фізичної культури Столярова В. П. стала переможцем VІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій (вересень 2015 року) в місті Черкаси.

За час проведення організаційного етапу експерименту – досвід роботи колективу гімназії було презентовано на:

  • обласному семінарі для вчителів, методистів, керівників методичних об’єднань, членів обласної творчої групи вчителів початкових класів «Інноваційні технології навчання і виховання учнів початкової школи в світлі вимог нового Державного стандарту»;
  • районних науково-практичних семінарах:
    • вчителів інформатики «Впровадження дистанційної освіти у Старобільській гімназії»;
    • вчителів біології «Компетентнісний підхід у навчанні біології»;
    • вчителів фізики «Використання інтерактивних методів навчання на уроках фізики»;
    • вчителів історії «Інноваційні технології у викладанні історії рідного краю»;
    • вчителів фізичної культури та вчителів, які викладають цей предмет в початкових класах «Інноваційні технології на уроках фізичної культури в сучасній школі».

Районний методичний кабінет сприяв обміну досвідом роботи з проблеми експерименту шляхом проведення районних семінарів директорів шкіл, учителів початкових класів, учителів хімії, заступників директорів з навчально-виховної роботи, педагогів-організаторів, шкільних бібліотекарів.

У цьому навчальному році в гімназії працює 8 науково-методичних кафедр, які очолюють досвідчені вчителі. До активної науково-методичної роботи долучаються вчителі гімназії – керівники районних методичних об’єднань: Черевата А. В., Корнієнко Н. С., Коваль В. В., Кравчук З. В., Кравцова О. О., Парамонова С. В., Кобиляцький В. П.

Вчителі прийняли активну участь у проведенні телеуроку Дружби старшокласників з їх ровесниками гімназій №1 і №2 міста Хмельницького. Відбулася чудова інтернет-зустріч.

З року в рік відбувається оновлення методичного кабінету гімназії: оформлено стенди «Кроки Старобільської гімназії до школи ХХІ століття», «Пошуки, плани, досвід». 14 учителів-методистів підготували  матеріали з досвіду роботи «Методичні знахідки».

Сьогодні якісний показник рівня досягнень учнів становить 68 %.

Учні гімназії – дипломанти, переможці творчих конкурсів, Всеукраїнських учнівських олімпіад. У ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад гімназисти вибороли 67 призових місць. В українознавчих мовно-літературних конкурсах учні гімназії вибороли 14 призових місць. 8 учнів стали переможцями та призерами ІІІ етапу олімпіад.

На ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з інформатики та інформаційних технологій вибороли 9 призових місць. Кращі вихованці Кобиляцький Володимир, Правдіна Тетяна (11 кл.) та Тука Ян (10-Б кл.) взяли участь у Всеукраїнській учнівській інтернет-олімпіаді з інформаційних технологій.

Учні Тука Ян і Кобиляцький Володимир прийняли участь у Всеукраїнській інтернет-олімпіаді з програмування, успішно пройшли заочні перший і другий етапи. Учень 10 класу Тука Ян став переможцем ІІІ етапу олімпіади з інформаційних технологій і брав участь у ІVетапі.

За підсумками навчального року 70 учнів нагороджені Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», 5 є претендентами на нагородження Золотою медаллю.

30 учнів гімназії є членами учнівського науково-дослідного товариства «ФОТОН», навчаються у МАН.

Проведена  науково-практична конференція старшокласників за темою «Перший крок у науку», де гімназисти продемонстрували вміння користуватися електронними засобами навчання, працювати з науковою інформацією, створювати електронні презентації.

Працюючи над темою попереднього регіонального експерименту «Формування життєвої компетентності учнів сільської гімназії в умовах глобалізованого освітнього простору», створена  модель випускника Старобільської гімназії, врахувавши рекомендації Єврокомісії стосовно визначення ключових компетенцій, якими має володіти кожен європеєць.

Педколектив ДНЗ № 4 «Теремок» Старобільської міської ради Луганської області 5 рік (ІV оцінювальний етап) продовжує роботу експериментального майданчика регіонального рівня з проблеми «Особистісний розвиток дитини», діяльність якого базується на інноваційній моделі навчально-виховної роботи: «Природа», «Фізичне виховання», «Моральне виховання», «Сенсорне виховання», «Музичне виховання», розвиток дітей раннього віку.

За час проведення дослідно-експериментальної можна зробити наступні висновки:

  1. Спостерігається покращення як умов всієї психолого-педагогічної системи роботи, так і матеріальної бази ДНЗ:
  • поновили дитячу лабораторію, кімнату природи, фізкультурну залу;
  • поповнили розвивальні середовища вікових груп та кабінетів новими іграми та обладнанням;
  • придбали відео проектор, комп’ютер,музичний центр.
  1. Впровадили шляхи формування та покращення особистісно орієнтованого виховання дітей, системи психолого-педагогічного супроводу для розгортання діяльності учасників навчально-виховного процесу:
  • проектна діяльність;
  • експериментально-пошукова діяльність;
  • гурткова робота.
  1. Оновили зміст і технології підготовки педагогів, розробили якісно новий підхід до підвищення рівня професійної майстерності педагогів і результатів їх педагогічної діяльності.
  2. За результатами роботи:
  3. був проведенийкруглий стіл для завідувачів, методистів, практичних психологів дошкільних закладів міста з презентацією набутого досвіду.

б) надрукована стаття «Особистісний розвиток дитини» в науково – методичному посібнику ЛОІППО «Формування інноваційного освітнього простору в регіоні: практичні досягнення».

в) прийняли участь у Сьомій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2016».

г) взяли участь у Всеукраїнському конкурсі освітніх технологій – 2015р.

Головний результат проведеної дослідно – експериментальної роботи -сформованість у дошкільників експериментальних груп пізнавальної, інтелектуальної активності, творчих здібностей. У дошкільників розвинена здатність до творчої самореалізації.

У практичній роботі вихователів є свої знахідки, відкриття, які позитивно впливають на ефективність процесу виховання і навчання дошкільнят.

В грудні 2015 року та травні 2016 р. відбулися засідання науково-методичної  ради Старобільського РМК, на яких були розглянуті питання про хід проведення дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах району.

Протягом експериментальної діяльності педагогічні колективи Старобільської гімназії, ДНЗ №4 «Теремок» на засіданнях методичних об’єднань, районних та обласних семінарах, науково-практичних конференціях ділилися з колегами досвідом апробування нових технологій та методик.

 

Організація та проведення психолого-педагогічних та моніторингових досліджень, апробації навчальної літератури

Моніторингові дослідження 2015 рік.

Відповідно до наказу управління освіти і науки Луганської обласної державної  адміністрації № 250 від 17.02.2012 р. «Про проведення регіональних моніторингових досліджень»у лютому 2015 р. було  проведено ІІ етап моніторингового дослідження рівня грамотності читання рідною мовою учнів 4, 6, 11-х класів ЗНЗ Луганської області.

ІІ етапом дослідження було передбачено:

  • перевірку швидкості читання (4, 6, 11 класи)- 16-20 лютого 2015р.
  • перевірку розуміння прочитаного тексту (4, 6, 11 класи)-25 лютого 2015р.

Під репрезентативну вибірку попали 4-А, 6-А  класи  Старобільської  СЗОШ I-III ст.  №3 (російська мова), під місцеву – 11 клас Старобільської ЗОШ II-III ст. №4 (українська мова).

Згідно результатів моніторингового дослідження  рівня грамотності читання рідною мовою учнів 4, 6, 11-х класів ЗНЗ на районних методичних об’єднаннях вчителів початкових класів, вчителів української та російської мови було проаналізовано результати та надано рекомендації з урахуванням  рекомендацій ЛОІППО.

15 квітня 2015/20.03.2015 року було проведено регіональне моніторингове дослідження з математики у 2 класі (обчислювальні навички) та у 6 класі (рішення задач). Під репрезентативну вибірку попали 2-А та 6-А класи Старобільської гімназії , під місцеву вибірку: 2-А клас Старобільської ЗОШ I-II ст. №1 та  6-А клас Старобільської ЗОШ II-III ст.  №2.

19 травня 2015 року  проведено регіональне моніторингове дослідження природознавства у 3 класі. Під репрезентативну вибірку попали – 3-В клас Старобільської ЗОШ I ст.№1 та 3 клас Чмирівського НВК «Школа-гімназія».

Методистами районного методичного кабінету на районних методичних об’єднаннях були проаналізовані результати моніторингових досліджень та надані рекомендації.

Наприкінці червня 2015 року було проведено регіональне моніторингове дослідження якості навчальних досягнень з української мови та літератури за результатами ДПА, що було проведено у форматі зовнішнього незалежного оцінювання. В ньому взяли  участь14 шкіл Старобільського району.

Після порівняння ЛОІППО двох показників  (якість знань учнів за результатами ДПА (ЗНО) та відсотка учнів, що за результатами ДПА підтвердили або покращили якість знань) зроблено висновок, що Старобільський район увійшов в трійку найкращих (за рейтингом за обома показниками).

В десятку найкращих учителів, учні яких мають найкращі показники якості знань та середнього балу за результатами ДПА (ЗНО) ввійшла вчитель Старобільської спеціалізованої загальноосвітньої школи №3 Іщик К.Й.

 

Моніторингові дослідження 2016 рік

З метою забезпечення об’єктивного інформаційного відображення стану регіональної системи освіти, відстеження динаміки якості навчальних досягнень учнів навчальних закладів Луганської області, ефективності управління якістю освіти, підготовки учнів 11 класів до ЗНО з української мови було проведено  18 листопада 2015 року регіональне моніторингове дослідження якості навчальних досягнень учнів 11 класів з української мови у форматі тестових завдань та написання твору. РЕЗУЛЬТАТ

1 березня 2016 року проведено регіональне моніторингове дослідження якості навчальних досягнень учнів 9 класів з англійської мови.

На РМО вчителів іноземних мов було проаналізовано результати моніторингового дослідження. Керівником РМО Марченко Н.Ф. були розроблені та надані рекомендації вчителям для урахування в роботі.

12 квітня 2016 року проведено моніторингове дослідження якості навчальних досягнень учнів 10 класів з історії України  з метою  визначення відповідності між навчальними досягненнями учнів за результатами семестрового оцінювання (річна 9 клас, І семестр 10 клас) та результатами моніторингового дослідження; підготовки учнів 10 класів до ЗНО з історії України; проведення порівняльного аналізу результатів семестрового оцінювання (річна 9 клас, І семестр 10 клас) та результатами моніторингового дослідження.

12 травня 2016р. проведено регіональне моніторингове дослідження за результатами ДПА з іноземних мов учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

У 2015 році випускники шкіл Старобільського району проходили  ДПА у формі зовнішнього  незалежного  оцінювання з   української мови та ЗНО з української мови і літератури, математики, історії України, хімії, біології, географії, фізики, англійської і   російської мов.

За результатами  ЗНО з української мови і літератури  випускники шкіл Старобільського району показали ІІІ результат в Луганській області. П`яте місце  серед шкіл Луганської області посіла Половинкинська ЗОШ І-ІІІ ст., а в загальноукраїнському рейтингу ця школа на 638 сходинці з 7264 –х шкіл України. До десятки кращих  вчителів  української мови за результатами ЗНО ввійшли вчителі Геєнко Тамара Миколаївна ( Половинкинська ЗОШ І-ІІІ ст.) та Іщик Катерина Йосипівна (Старобільська СЗОШ І-ІІІ ст.. №3). Якість знань  випускників  з української мови за результатами ЗНО –  43,8%.

Найкращих  результатів за наслідками ЗНО-2015 серед шкіл району  досягли   Половинкинська ЗОШ І-ІІІ ст.( якість знань – 81,8%),  Старобільська СЗОШ І-ІІІ ст. №3 (якість знань 69,2%)  та Чмирівський НВК «Школа-гімназія»  (якість знань – 55,5%).

Весною 2015 року школи району брали участь  в апробації тестових матеріалів з історії України,  математики, географії і  російської мови в режимі  он – лайн.

14.04.2016  проведено апробацію тестових завдань  зовнішнього незалежного оцінювання  з української мови, історії України,  математики, фізики,  хімії, біології,  географії,  англійської і російської мов на базі  Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст.№4 та Старобільської СЗОШ І-ІІІ ст. №3.

Організація та проведення психолого-педагогічних досліджень

  1. Тема: «Запобігання насильству над дітьми»

Цільова група: учні 4-х класів, батьки

Мета: виявлення жорстокого поводження з дітьми.

Вибірка: 74 учнів.

Результати:

12% дітей з підвищеним рівнем агресивності

15% з підвищеним рівнем ворожості

18% доводилося переживати насилля в школі.

90% дітей володіють інформацією про адреси та телефони екстреної допомоги, знають, як треба поводитися в конфліктній та стресовій ситуації.

Вибірка: 60 батьків

Результати:

25% батьків вважають, що помірні фізичні покарання допустимі у деяких випадках, до 50% батьків у дитинстві застосовували покарання у фізичній формі.

95% знають, де дитина проводить вільний час.

97% ознайомили дітей з телефонами екстреної допомоги.

  1. Тема: «Запобігання насильству над дітьми»

Цільова група: учні 8-9-х класів, батьки

Мета: виявлення жорстокого поводження з дітьми.

Вибірка: 485 учнів.

Результати:

12% дітей з підвищеним рівнем агресивності

10% з підвищеним рівнем ворожості

13% учнів мають  виражену конфліктність

2% вважає, що проблема насильства та проявів жорстокості існує в його школі

2%, що проблема насильства існує у їх сім’ях

Всі підлітки в певній мірі володіють інформацією про адреси та телефони екстреної допомоги, знають, як треба поводитися в конфліктній та стресовій ситуації.

Вибірка: 490 батьків

Результати:

13% батьків вважають, що помірні та добре обґрунтовані фізичні покарання можуть бути припустимим засобом виховання, до 8% у дитинстві регулярно застосовували покарання у фізичній формі, до 40% застосовували у виняткових випадках.

90% знають, де саме дитина проводить вільний час.

95% ознайомили дітей з телефонами екстреної допомоги.

  1. Тема: «Адаптація учнів 1 – х класів.»

Мета: визначення готовності дітей до навчання  в школі.

Цільова група: учні 1-х класів

Кількість учнів: 207

Висновок: за результатами діагностики визначено:

несприятлива сімейна атмосфера –   50% учнів

неадекватна самооцінка –    38%

низький рівень комунікативності – 12%

агресивна поведінка –    12 %

  1. Адаптація учнів 5 – х класів.

Мета: визначення рівня адаптації дітей при переході до середньої ланки школи.

Цільова група: учні 5-х класів

Кількість учнів: 262

Висновок: за результатами діагностики визначено:

– позитивна адаптація до школи властива 20% учнів

– 70% учнів мають позитивний, однак нестійкий рівень адаптації

– 10% мають низький рівень адаптації.

  1. Тема: Рівень адаптації учнів 10-го класів.

Мета: виявлення дітей з низьким рівнем адаптації.

Вибірка: 123 чол.

Результати:

  • більша частина учнів (98%) успішно адаптувалася до на­вчання в старшій школі;
  • високий та оптимальний соціометричний статус має більша частина учнів (97%);
  • в учнів профільного класу домінує навчальна мотивація до навчання (56%).
  1. Тема: Діагностика професійних схильностей 9-х класів

Мета: діагностувати професійні наміри учнів

Вибірка: 396 учнів.

Результати:

Відносна більшість учнів вирішила продовжити навчання у школі: таких лише 74%, 14% вступають до ВУЗів, 11% вступають до ліцею, а ще 3% – або не визначились.

Більшість учнів визначилась з вибором професії (63%). Пріоритетні напрямки: комп’ютерні технології, кулінарія.

Головні мотиви вибору професії – хороша заробітна плата (58%), цікавість праці, задоволення (45%), праця за можливостями (20%).

  1. Тема: Діагностика професійних схильностей 11-х класів

Мета: діагностувати професійні наміри учнів

Вибірка: 209 учнів.

Результати:

Більшість учнів вирішила продовжити навчання у ВУЗах (85%), вступають до ліцею (15)%.

Головний мотив вибору професій узагалі – хороша заробітна плата (75%). Значно відстає цікавість праці, задоволення (25%).

Найбільш привабливими професійними сферами є сфери  “людина-людина” (58%) та «людина-знакова система» (45%).

10 . Визначення ціннісних орієнтирів.

Мета: визначення ведучих ціннісних орієнтирів учнів.

Цільова група: учні 10-х класів

Кількість учнів: 117

Висновок: за результатами діагностики визначено:

  • ціннісні орієнтири особистості в реальних умовах життєдіяльності визначаються наступним чином:
  • допомога і милосердя стосовно інших – 100%
  • визнання та повага людей та вплив на довколишніх – 92,4%
  • кохання – 69,3%
  • здоров’я – 61,6%
  • приємний відпочинок – 38,5%
  • високе матеріальне становище – 30,8%
  • високий соціальний статус та управління людьми – 30,8%
  • пошук та насолода прекрасним – 23,1%
  • соціальна активність задля позитивних змін у суспільстві – 15,4%
  • спілкування – 15,4%
  • пізнання нового у світі, природі, людині – 7,7%
  • найбільш значущими якостями особистості виступають:
  • чесність – 23%
  • доброта – 18%
  • здатність до спілкування – 18%
  • справедливість – 18%
  • вірність, веселість – по 9%

малозначущими якостями особистості виступають:

  • підприємливість – 54%
  • працелюбство – 27%
  • енергійність, ласкавість – по 9%
  • серед запропонованих цінностей особистості найбільш значущими виступають:
  • родина – 63%
  • здоров’я – 18%
  • людина – 18%
  • друзі – 9%

малозначущими цінностями особистості виступають:

  • природа – 27%
  • школа, творчість, гроші – по 18%
  • людина, батьківщина, успіх – по 9%
  1. Діагностика розвитку пізнавальних процесів у дітей 5-6 років.

Термін обстеження: жовтень-листопад

Мета: вивчення рівня пізнавальних процесів.

Предмет  дослідження: розвиток памяті , мислення , вміння узагальнювати, вміння класифікувати та аналізувати, сприйняття.

Вибірка:  обстежено 101 дітей

Таблиця  загальних результатів діагностики пізнавальних процесів у дітей

Успішний рівень Достатній рівень Недостатній рівень
41% 45% 14%

 

Висновок : результати діагностики свідчать що у 12 дітей успішний розвиток пізнавальних процесів у більшості дітей добре розвинені  пізнавальні процеси. На достатньому рівні знаходиться розвиток, пам’яті , мислення. Ці діти під час завдань працюють старанно, відведений час для занять повністю витримують. У     4    дітей недостатній рівень розвитку пізнавальних процесів. Діти не в змозі   прийняти всі правила, які пропоную вихователь, діти швидко стомлюються, бракує уваги.

  1. Діагностика готовності дітей старшої групи до навчання у школі.

Термін проведення: березень-квітень

Предмет: готовність до школи

Вибірка:  обстежено 131 дитини

Таблиця загальних результатів діагностики

мотиваційної готовності на кінець навчального року

Високий

рівень

Достатній

рівень

Недостатній

рівень

29,6% 59% 7,4%

 

         Підвищення професійної майстерності педпрацівників регіону (узагальнення та поширення педагогічного досвіду щодо вирішення сучасних проблем навчання та виховання, реалізації державних та регіональних програм, концепцій (національно-патріотичного), завдань (безпеки життєдіяльності, сталого розвитку тощо)

 

Яскравими особистостями, прикладами для інших педагогів району є вчителі, колективи шкіл, які достойно представляють освіту району на  конкурсах, змаганнях, діляться своїми найкращими здобутками, змістовними та актуальними творчими  доробками.

У 2016 році узагальнено досвід  роботи Л.М.Григоренко учителя географії Чмирівського НВК «школа-гімназія» за проблемою « Критичне мислення на уроках географії» (завершальний етап)

-18 грудня 2015р. в м. Сєвєродонецьк відбувся обласний методично-практичний семінар в рамках проекту професійного розвитку з теми «Організація науково-дослідницької діяльності учнів під час підготовки до міжнародних та Всеукраїнських екологічних конкурсів» для учителів географії та екології, на якому поділилась з колегами  досвідом своєї роботи Григоренко Лариса Миколаївна, учитель географії Чмирівського навчально-виховного комплексу «Школа – гімназія»

-18.03.2016 на базі Чмирівського НВК «школа-гімназія» науково-практична конференція заступників директорів з навчально-виховної роботи та педагогів організаторів на тему «Кожний навчальний заклад повинен мати власну виховну систему… Досвід організації роботи з патріотичного виховання в навчальному закладі». За результатами конференції дійшли висновку, що виховна система – це цілісне утворення, яке організовується в процесі інтеграції основних компонентів виховання (мета, суб’єкти виховання, їхня діяльність, спілкування, відносини, кадровий потенціал, матеріальна база), що сприяє в кінцевому рахунку розвитку і саморозвитку особистості, створенню своєрідного духу школи.

– З 25 по 27 березня 2015 року Циганкова Наталія Анатоліївна – заступник директора з виховної роботи директора Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. № 4 та Комаров Костянтин Олексійович – практичний психолог Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. № 4 взяли участь в обласному семінарі-тренінгу «Партнерство заради майбутнього»;

-23.04. 2015 року відбувся обласний науково-методичний семінар «Сучасні методи оптимізації емоційних станів під час нервового перенапруження», на якому виступила практичний психолог ДНЗ № 11 «Сонячний» Яковлева Наталія Яківна;

-23.04.2015 м. Северодонецьк. Обласна науково-практична конференція «Виховання соціально значущих якостей особистості в різних соціальних інституціях». На секції «Виховна система школи:формування ціннісних ставлень дітей та учнівської молоді» було заслухано заступника директора з виховної роботи Чмирівського НВК «школа-гімназія»  Вербецьку Н.Ю., яка підготувала виступ-презентацію «Виховна система Чмирівського НВК: формування ціннісних ставлень учнів»;

– 28.04.2015р.  обласний науково-практичний семінар прес-конференція «Основи формування здорової харчової поведінки дітей дошкільного віку» (для методистів методичних кабінетів та спеціалістів відділів освіти, керівників методичних об’єднань, вихователів-методистів ДНЗ).

Учасники семінару ознайомились з досвідом роботи колективу ДНЗ №4 «Теремок» м. Старобільськ, на базі якого було проведено семінар;

– 26.11.2015 м.Северодонецьк. Обласна науково–практична конференція з теми: « Патріотизм – нагальна потреба України й українців ».

В ході  роботи секції «Готовність педагогічних працівників до організації роботи з патріотичного виховання в умовах викликів часу» завідувач РМК  Кобиляцька О.П. поділилась досвідом роботи Старобільського РМК щодо організації роботи  з патріотичного виховання Старобільського району , наголосивши і на проблеми, які виникають в умовах сьогодення.

В роботі секції для завідувачів та вихователів ДНЗ взяла участь вихователь Половинкинського ДНЗ ясел-сада «Малятко» Сергієнко Н.М., вона доповіла про особливості патріотичного виховання дітей у ДНЗ «Малятко»;

-22.01.2016р. на базі Нижньопокровської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради районний семінар учителів історії за темою «Історія рідного краю». Родзинками семінару були виховний захід, присвячений 73 річниці визволення Старобільщини та Нижньопокровки від нацистських окупантів,  та урок на тему «Наш край у 1964 – 1985 р.р.» метою якого було показати, як на основі різних джерел формувати в учнів вміння характеризувати соціально-економічне становище краю в 1964 – 1985 р.р., визначити здобутки і втрати за цей період, аналізувати та давати власну оцінку, виховувати школярів у дусі патріотизму;

– 14.04.2016р. на базі Калмиківської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради районний семінар для вчителів російської мови на тему «Формування всебічно розвиненої, комунікабельної, патріотично і культурно вихованої особистості». У рамках якого було проведено відкритий урок «Речення. Однорідні члени речення» та виховний захід «Слово – ключ, открывающий сердца»;

-08.12.2015р. на базі Чмирівського НВК «школа-гімназія» Старобільської райради  районний семінар учителів початкових класів «Впровадження концепції  національно-патріотичного  виховання дітей та молоді в навчально-виховному процесі початкової школи» з метою: удосконалення методичної підготовки вчителя до уроку; формування професійної компетентності та творчого зростання педагога; впровадження Концепції національно-патріотичне виховання дітей та молоді.

Через: майстер-клас з розпису народної іграшки (Должкова О.І.); відкриті уроки з математики 1 клас (учитель Злодушина Н.В.), літературного читання 2 клас (Дудник Н.В.), української мови 3 клас (Поволоцька О.А.) вчителям району було презентовано досвід роботи педагогів  Чмирівського НВК «школа-гімназія»;

-01.03.2016 р. на базі Старобільської ЗОШ І ст. №2 семінар з використанням інтерактивних технологій на тему «Формування якісного рівня патріотичного виховання учнів початкових класів засобами інтегрованої освітньої діяльності». Учасники семінару відзначили сучасний підхід до національно-патріотичного виховання та систему роботи школи у даному напрямку.

-22.03.2016р. на базі Байдівської ЗОШ І-ІІ ст. Старобільської райради районний семінар учителів початкових класів «Використання української народної творчості під час навчально-виховного процесу в початковій школі». Відкритий урок, теоретична частина та позакласний захід були змістовними, цікавими та довели, що «школа – колиска нашого народу»;

-28 квітня 2016 р. м.Сєвєродонецьк обласний науково-практичний семінар «Розвиток творчого потенціалу вчителя географії шляхом упровадження ІКТ» для керівників РМО. Поділились досвідом роботи вчителі Вишневської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради Луганської області Сирова Н.І. та Вєлікоцька І.І. щодо використання «хмарних» технологій та «перевернутого навчання»;

-17 грудня 2015 р. на базі Підгорівської ЗОШ І-ІІІ ст. Старобільської райради   районний семінар з профорієнтації «Марафон професій» із залученням випускників Нижньопокровської,  Верхньопокровської, Калмиківської,  Лиманської,  Чмирівської шкіл.

Представники Старобільського центру зайнятості, педагогічного університету, Старобільського НВК, центру  у справах сім’ї та молоді презентували   найбільш перспективні та затребувані професії для економічного розвитку Старобільщини та України. Ця зустріч дала  змогу випускникам шкіл отримати інформацію про світ професій.

-31.03.2016р. м.Сєвєродонецьк. Педагоги району взяли участь у тренінгу з метою ознайомлення з профорієнтаційною Методикою «Магеллано Університет»;

Колектив Старобільського районного методичного кабінету за підтримки Луганського ОІППО забезпечує науково-методичний супровід проведення конкурсів фахової майстерності. Використовуючи методичні рекомендації,підготовлені кафедрами ЛОІППО, були проведені інструктивно – методичні семінари, консультації та тренінги для учасників районного та обласного етапів Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності «Учитель року». Забезпечено участь педагогічних працівників у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015». У номінаціях «Правознавство», «Українська мова та література» наші вчителі посіли ІІІ місце в області, а за результатами конкурсу «Учитель року – 2016» маємо двох переможців у номінаціях «Математика» (ІІ місце), «Класний керівник» (ІІІ місце).

Приємно відзначити, що серед міст та районів за кількістю навчальних закладів у обласному рейтингу ЛОІППО за 2015 рік Старобільський район  посів ІІІ місце.

Співпраця методичних кабінетів з ЛОІППО, науковими установами та вищими навчальними закладами щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, реалізації державних та регіональних (районних) програм, концепцій, акцій тощо.

Методкабінет у процесі реалізації покладених на нього завдань взаємодіє з Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, центром практичної психології і соціальної роботи; психолого-медико-педагогічною консультацією, Луганським територіальним відділенням МАН, Донецьким регіональним центром оцінювання якості освіти, вищими навчальними закладами, творчими спілками,громадськими установами та організаціями, європейськими фондами.

Внесено пропозиції до спільних планів роботи: відділу освіти, відділу у справах сім’ї та молоді,  відділу кримінальної міліції у справах дітей Старобільського РВ ГУМВС,  служби у справах дітей,  центру соціальних служб для сім’ї, молоді та спорту,  центру зайнятості, Старобільського районного управління юстиції щодо проведення тижнів правових знань,  районного товариства «Червоний Хрест» щодо санітарно-просвітницької роботи,  Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка, МЧС.

Отже, створена система взаємодії ЛОІППО з РМК дає можливість:

забезпечити процес безперервної професійної взаємодії педагогів Старобільщини; проведення наукових досліджень і методичної роботи; впровадження наукових ідей та інновацій у практику освіти; підвищення кваліфікації і розвитку професіоналізму педагогічних і управлінських кадрів;ознайомитись з прогресивним педагогічним досвідом; засвоїти нові педагогічні технології, тощо.

Методичний кабінет плідно співпрацює з ЛОІППО щодо організації та проведення курсів підвищення кваліфікації педпрацівників регіону. Мали можливість на базі нашого району пройти курси підвищення кваліфікації педагоги з Біловодського, Білокуракинського, Міловського, Марківського та Новопсковського районів.

Динаміка участі педагогічних працівників нашого району в курсовій перепідготовці за 5 років:

навчальний рік пройшли курси на базі Старобільського району при ЛОІППО  за денною формою навчання при ЛОІППО за заочною та дистанційною формою навчання
2011-2012 109 12 19
2012-2013 97 19 6
2013-2014 88 11 22
2014-2015 у зв’язку з складною політичною ситуацією курсів не було, 85 педагогів пройшли курси на базі ЛНУ ім.Шевченка 8
2015-2016 80 9

У вересні 2015 року в Старобільську  проведено заняття курсів підвищення кваліфікації за заочною формою навчання для вчителів початкових класів, української мови та літератури, англійської мови, математики, інтегровані для вчителів які викладають хімію,біологію,природознавство та екології; інтегровані для вчителів які викладають математику, фізику та інформатику.  За відгуками слухачів курси підвищення кваліфікації проводяться організовано, плідно, ефективно. Всі лекційні матеріали, сучасні та  потрібні для використання у навчально-виховному процесі, найбільш цікавим  є практико-орієнтоване навчання.

В жовтні 2015 року Вченою радою ЛОІППО було заслухано звіт Кобиляцької О.П. «Про організацію підвищення кваліфікації педагогічних працівників  у Старобільському районі» і ухвалено рішення: роботу Старобільського РМК щодо організації підвищення кваліфікації педпрацівників визнати задовільною.

Педагоги шкіл району успішно навчалися в проектах професійного розвитку на базі ЛОІППО.

-У Луганському ОІППО 18 грудня 2015 року завершився проект професійного розвитку для вчителів географії те екології на тему «Організація науково-дослідницької діяльності учнів під час підготовки до міжнародних та всеукраїнських екологічних конкурсів». Останній, третій семінар у рамках проекту, мав назву «Застосування  прийомів критичного мислення під час роботи над дослідженням». Його провели методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Коваленко Ярослава, а також учитель географії Чмирівського навчально-виховного комплексу «Школа – гімназія» Старобільської районної ради Григоренко Лариса. На семінарі Лариса Миколаївна розповіла про особливості застосування технології розвитку критичного мислення та найбільш ефективні прийоми та методи розвитку критичного мислення під час роботи над дослідженням. Було проведено майстер-клас із застосування прийому «Логічне дерево», на якому учасники проекту змогли побути учнями та переконатися в ефективності технології розвитку критичного мислення. Після завершення проекту всі учасники отримали сертифікати.

– У Луганському ОІППО 9 листопада 2015 року відбувся другий семінар для вчителів географії та екології в рамках проекту професійного розвитку «Організація науково-дослідницької діяльності учнів під час підготовки до міжнародних та Всеукраїнських екологічних конкурсів». На семінарі  виступила Людмила Миколаївна Коломієць, учитель біології та екології Старобільської СЗШ № 2 ІІ–ІІІ ступенів.  Людмила Коломієць зосередила увагу на  організації науково-дослідницької діяльності учнів під час підготовки до Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології.  Також учасники семінару дізналися, як організувати науково-дослідницьку діяльність за допомогою Інтернет-технологій.

З метою вивчення та впровадження педагогічного досвіду учителів району були проведені обласні семінари у Старобільській гімназії на тему «Інноваційні технології навчання і виховання учнів початкової школи в світлі вимог Державного стандарту» для учителів початкових класів та у ДНЗ № 4 «Теремок» за темою «Основи формування здорової харчової поведінки дітей дошкільного віку» для завідувачів, вихователів-методистів ДНЗ,  методичний супровід  було здійснено методистами  ЛОІППО Чумак Наталією Олександрівною та Сагіною Наталією Станіславівною.

Також освітяни Старобільщини брали участь в семінарах та інших заходах, які було організовано методистами ЛОІППО в інших містах та районах області:

  • в обласній науково-практичній конференції за темою «Дитячі об’єднання як соціальний інститут патріотичного виховання підростаючого покоління»;
  • в обласному семінарі-тренінгу «Партнерство заради майбутнього»;
  • в обласному інструктивно-методичному семінарі для учителів природничо-математичних дисциплін;
  • в обласному науково-методичному семінарі «Сучасні методи оптимізації емоційних станів під час нервового перенапруження», на якому виступила практичний психолог ДНЗ № 11 «Сонячний»;
  • зональному науково-практичному семінарі «Національно-патріотичне виховання на уроках української літератури засобами медіатехнологій» для вчителів-словесників. Семінар проведено Луганським ОІППО 26.11.2015 в м. Старобільську. Захід відбувся за участю Неживого Олексія Івановича, професора кафедри філософії і економіки освіти, доктора філологічних наук, професора Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освітиім. М. В. Остроградського;
  • районному семінарі для керівників ЗНЗ, ДНЗ «Управління навчальними закладами», який було проведено 18.12.2015 на базі відділу освіти методистом ЛОІППО І.Л. Голубенко;
  • в обласній науково-практичній конференції за темою «Виховна система школи: формування ціннісних ставлень дітей та учнівської молоді» виступила заступник директора Чмирівського НВК «Школа-гімназія»;
  • 01.2016 м. Сєвєродонецьк. Навчальному тренінгу «Управління економічними процесами на основі бізнес-симуляцій VІAL+» для вчителів економіки (спільно з Київським національним економічним університетом імені Вадима Гетьмана);
  • 19 квітня 2016р. на базі Комунальної установи «Лисичанський методичний центр» обласному науково-практичному семінарі для завідувачів методичних кабінетів (центрів) за темою «Інноваційний розвиток сучасного методичного центру: напрямки, проблеми, перспективи»;
  • 03.2016р. м. Сєвєродонецьк. Обласному науково-методичному семінарі«Алгоритм виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду» для методистів Луганського ОІППО та методистів міських (районних) методичних кабінетів (центрів) Луганської області;
  • 03.2016р.обласному тренінгу для керівників загальноосвітніх навчальних закладів за темою «Управлінська майстерня: економічні підходи в діяльності загальноосвітнього навчального закладу»;
  • 04.2016 р.обласному науково-практичному семінарі для інноваційних закладів освіти Луганської області «Експрес-панорама педагогічної майстерності за темою «Робота педагогічного колективу щодо створення іміджу креативного освітнього закладу засобами електронного навчання» на базі Лисичанської багатопрофільної гімназії, тощо.

Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення професійної майстерності, вихователі ДНЗ № 11 «Сонячний» Коліна Ю.В. та Тулуп В.Ю. активно працюють у обласній творчій групі за темою «Креативний розвиток дошкільників у різних видах діяльності».

Питання психологічної підтримки учасників навчально-виховногопроцесу освітніх закладів в надзвичайних умовах стало пріоритетом психологічної служби району. Дієву допомогу у вирішенні даного питання надають співробітники кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО.

У 2015р. особливість впровадження різноманітних форм роботи полягала у тому, що вони проводились не одним спеціалістом, а творчою групою. Теми семінарів охоплювали найактуальніші теми практичної діяльності: «Емоційні порушення дітей шкільного віку», «Допомога для внутрішньо переселених осіб, які зазнали наслідків збройного конфлікту у Східній Україні», «Профілактика конфліктності та підвищення стресостійкості учасників навчально-виховного процесу», «Проведення роботи з переселенцями та дітьми групи ризику. Інформаційна робота на місцях». В ході занять було особливу увагу було звернено на  особливості впровадження методів подолання конфлікту, стресу та налагодження соціальних зв’язків клієнта з соціумом.

– Соціальні педагоги району мали змогу попрацювати з датським медіатором Карлом Плеснером в ході авторського тренінгу «Вступ до ненасильницького спілкування», де учасники випробували методику роботи з рольовими картами, що дало змогу клієнту оцінити конфлікт з різних боків та знайти оптимальні шляхи його вирішення.

– Практичним психологом ЛНУ імені Тараса Шевченка Федотовою Т.В. була здійснена супервізія «Професійне вигорання» для працівників соціально-психологічної служби Старобільського району.

– Психолог та соціальний педагог Чмирівського НВК «Школа-гімназія» прийняли участь у дводенному майстер-класі «Навички кризового консультування та розвитку психосоціальної стійкості до стресу у школярів».

– Соціальний педагог Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. № 4.  Черниш І.О. відвідав практичний семінар у м. Дніпропетровську «Особливості виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах з протидій торгівлі людьми». По закінченню занять були отримані матеріали, що розміщені до банку методик теоретико-практичної бази старобільського РМО.

– Соціальний педагог Бутівської ЗОШ І-ІІІ ст. Комаров К.О. відвідав семінар-тренінг у м. Сєверодонецьк під назвою «Партнерство заради майбутнього». Головна мета заняття: навчити спрямовувати клієнта на залучення ресурсів з найближчого оточення до вирішення його проблем.   В перспективі роботи методоб’єднання проведення семінару на базі отриманих матеріалів.

Забезпечено участь практичних психологів та соціальних педагогів у науково-методичних заходах, що проводяться Обласним центром практичної психології та соціальної роботи.

Впродовж навчального року були проведені районні навчально-методичні заходи:

  • Семінар «Особливості виховної роботи з попередження торгівлі людьми», де заступники директорів з виховної роботи, психологи, соціальні педагоги мали можливість ознайомитися з методиками превентивної роботи щодо попередження торгівлі людьми, основами впровадження навчальних ігор «Рожеві окуляри», «Галопом по Європам»(23.10.2015, 30 учасників).
  • Тренінг «Технологія розв’язання конфліктів. Основи медіації та кіл порозуміння в процесі миробудування» для психологів, соціальних педагогів, вчителів основ здоров’я. Особливо значущим стало розкриття теорії конфлікту і методів його подолання (02.12.2015, 45 учасників).
  • Супервізія з психотерапевтом Золотовою І.М. та психологом ЛНУ імені Тараса Шевченка Федотовою Т.В. на тему «Актуальні проблеми в діяльності працівників психологічної служби» дала змогу учасникам РМО розглянути проблемні питання в  практичній роботі та спробувати знайти шляхи їх подолання (17.01.2016, 30 учасників).
  • Районна конференція «Співпраця навчальних закладів з іншими організаціями, спрямована на моделювання здоров’язбережувальних компетенцій дітей» для педагогів шкіл, викладачів ЛНУ імені Тараса Шевченка, Старобільського медичного училища, МЧС (28.10.2015, 65 учасників) та інше.

14.12.2015 р. в  м. Сєвєродонецьк спільно з Донецьким регіональним центром оцінювання якості освіти, відбувся  науково – методичний семінар для керівників методичних об’єднань учителів української мови та літератури, математики, історії України, англійської мови «Аналіз ЗНО – 2015 року із предметів української мови та літератури, математики, історії України, англійської мови. Підготовка до ЗНО – 2016 року»   Інформацію, отриману на семінарі, було розглянуто на засіданнях РМО відповідних дисциплін та доведено до відома  всіх педагогів шкіл району.

Спільно з центром моніторингу якості освіти Луганського ОІППО та

Донецьким регіональним центром оцінювання якості освіти Старобільський РМК проводить:

– інформаційне забезпечення реєстрації учасників ЗНО;

– організацію навчання та інструктаж сертифікації педагогічних працівників, залучених до ЗНО;

– підбір та інструктаж персоналу пунктів тестування;

– апробацію тестових завдань із предметів ЗНО;

– електронну базу даних навчальних закладів району;

– базу даних педпрацівників, залучених до проведення ЗНО;

– організовує та проводить:

– навчання та інструктаж персоналу пунктів пробного тестування;

– наради;

– організаційно-роз’яснювальну роботу серед педагогічних колективів, учнів, батьків, громадськості щодо особливостей ЗНО;

– пробне тестування з навчальних предметів;

– зовнішнє незалежне оцінювання відповідно до графіка.

14.12.2015 р. в  м. Сєвєродонецьк спільно з Донецьким регіональним центром оцінювання якості освіти, відбувся  науково – методичний семінар для керівників методичних об’єднань учителів української мови та літератури, математики, історії України, англійської мови «Аналіз ЗНО – 2015 року із предметів української мови та літератури, математики, історії України, англійської мови. Підготовка до ЗНО – 2016 року». Інформацію, отриману на семінарі, було розглянуто на засіданнях РМО відповідних дисциплін та доведено до відома  всіх педагогів шкіл району.

Спільно з МАН та Луганським ОІППО Старобільський РМК здійснює організаційну підтримку, методичний супровід інтерактивних масових заходів для дітей і

учнівської молоді: природничого конкурсу: «Колосок»; математичного «Кенгуру»; фізичного «Левеня»; інформаційних технологій «Бобер», природничої гри «Геліантус».

Методистами РМК було проведено певну роботу щодо залучення дітей в процес науково-дослідної роботи. У 2014-2015 навчальному році 26 учнів загальноосвітніх закладів району навчались в МАН.

29 листопада 2015 в актовій  залі  Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. №4  відбулося посвячення  слухачів Малої академії наук України першокурсників Старобільського,  Біловодського, Білокуракинського, Новопсковського районів. Цікавим  та  змістовним  був виступ Почесного професора, доктора філологічних наук, декана факультету Пінчук Тетяни Степанівни.   Діти  ознайомилися   з основними напрямками  роботи Малої  академії.

У  Старобільську на базі ЛНУ ім. Т.Г.Шевченка і на базі районного БТДЮ у 2015-2016 році працює  10 секцій  КЗ ЛОМАНУМ, в  яких  займаються 87 учнів Старобільського  району.

Одним із напрямків  роботи з обдарованими учнями є конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України. У 2015-2016 н.р. маємо двох учасників, одна із них є переможцем (І місце) ХХІІ обласного  конкурсу-захисту науково-дослідницьких  робіт учнів-членів  Луганської  обласної МАН.

Спільно з Луганським національним університетом ім. Тараса Шевченка Старобільський РМК здійснює організаційну підтримку, методичний супровід заходів для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів та  учнів шкіл району.

 

Участь у Всеукраїнських та Міжнародних освітніх, науково-практичних та суспільно-громадянських проектах, акціях, форумах, тренінгах та конференціях

Всеукраїнська освітня кампанія для енергозбережувального освітлення (ЛОІППО, 20.11-29.12.2014) у рамках проекту «Трансформація ринку в напрямі енергоефективного освітлення», реалізованого Програмою розвитку ООН в Україні за фінансуванням Глобального Екологічного Фонду: у рамках освітньої кампанії було проведено конкурси на кращий екологічний урок (відеоурок) з питань енергоефективного освітлення серед учителів району та кращий звіт навчального закладу щодо проведення тижнів із проблем енергоефективного освітлення, формування в учнів знань щодо переваг прогресивних технологій енергоефективного освітлення та їхнього впливу на зниження викидів парникових газів до атмосфери.

За результатами освітньої кампанії сім учителів визнано  переможцями обласного конкурсу на кращий екологічний  урок  та 2 навчальних закладів на кращий звіт, учні чотирьох шкіл отримали 230 люмінесцентних ламп.

Колектив Чмирівського НВК «Школа-гімназія» посіли І місце в обласному етапі  Всеукраїнського огляду – конкурсу на кращій стан фізичного виховання в навчальних закладах системи освіти України у номінації «Навчальні заклади нового типу».

 

Іващенко Тетяна Леонідівна –керівник гуртка Будинку творчості дітей та юнацтва, взяла активну у Форумі українських патріотичних справ «Ми- Українці!», який відбувся у м. Києві з 14 до 16 жовтня 2015 р.

 

15 шкіл району взяли участь у  ІІ Всеукраїнському  місячнику шкільних бібліотек. Найцікавіші і найзмістовніші матеріали із 7 шкіл було направлено на електронну адресу Державної науково-педагогічної бібліотеки імені Василя Сухомлинського.

 

 

 

 

 

Грінченко Катерина Володимирівна – соціальний педагог Чмирівського НВК «школа – гімназія» пройшла курси підготовки інструкторів з інформування про мінну небезпеку, які було проведено за ініціативою та сприянням ЮНІСЄФ.

 

Учителі «Захисту Вітчизни» та фізичної культури Бутівської ЗОШ І-ІІІ ст., Старобільської гімназії, Половинкінської ЗОШ І-ІІІ ст. в жовтні 2015 року взяли участь у тренінгу «Навчання щодо зниження ризику мін та вибухобезпечних  пережитків війни», який було проведено ICRC спільно з МККК з питань збройної безпеки м. Сєвєродонецьк.

У квітні 2015 р.Старобільська СЗОШ І-ІІІ ст. №3 взяли участь у проекті ЮНІСЕФ «Реагування на потреби освіти в надзвичайних ситуаціях: покращення доступу дітей, уражених конфліктом на сході України, до якісної освіти»  з  метою покращення доступу дітей, що зазнали негативного впливу в наслідок конфлікту на сході України, до якісної освіти. Результат: отримано 8 комплектів меблів для класних кімнат, спортивний інвентар, канцелярськ іприлади для учнів школи, учнівські ранці, миючі засоби та ін.; на базі школи  проведено тренінг для педагогів області «Підвищення психологічної стійкості до стресу».

 

 

 

 

Сьома Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти – 2016» (Україна, м. Київ, 17-19 березня 2016): презентовано досвід п’яти загальноосвітніх навчальних закладів та одного дошкільного навчального закладу за напрямками роботи: «Школа духовної самореалізації особистості», «Експериментальний майданчик з особистісного розвитку», «Національно-патріотичне виховання через громадські ініціативи», «Виховна система закладу «Моя земля – земля моїх батьків», «Психолого-педагогічна підтримка в умовах надзвичайної ситуації», «У суцвітті співпраці».

За підсумками роботи Міжнародної виставки зазначені заклади  нагороджено дипломами «За презентацію досягнень і впровадження педагогічних інновацій у національний освітній простір».

З метою покращення ефективності роботи шкіл, розвитку професійної компетентності вчителя, згуртованості колективу, створення сприятливого психологічного клімату, залучення до управління школи педагогів, батьків, громадськості, розвитку творчої особистості ЗНЗ району опрацьовували проекти.Педагогічні колективи  та вихованці Старобільської гімназії, Чмирівського НВК «Школа-гімназія», Бутівської ЗОШ І-ІІІ ст., Лиманської ЗОШ І-ІІІст. стали учасниками проектів в рамках конкурсу  «РАЗОМ! Партнерство навчальних, культурно-освітніх закладів, соціальних служб і родин».

Продовжили роботу в межах проекту ГАШ Чмирівський НВК «Школа-гімназія», Бутівська ЗОШ І-ІІІ ст., Лиманська ЗОШ І-ІІІст. та Підгорівська ЗОШ І-ІІІ ст.

22 квітня 2016 року  у м. Київ на базі  Інституту  педагогіки  НАПН України відбулось засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи»  за темою:  «Науково-методичні засади управління громадсько-активними школами». Участь у засіданні  взяли Плясуля М. Н. – заступника директора з навчально-виховної роботи Чмирівського НВК «Школа-гімназія» та Токар О. О. – заступник  директора з навчально-виховної роботи Підгорівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Відповідно до листа Департаменту освіти та науки обласної державної адміністрації «Щодо проведення тренінгу»  від 29.01.2016 р. № 04/0-222с у зв’язку з проведенням з 04.02.2016р. по 06.02.2016р. у м. Сєвєродонецьк, ЗОШ І-ІІІ ст. №8   тренінгу для спеціалістів, які працюють у сфері захисту дітей в Україні НАКАЗУЮ:Директору Старобільської гімназії Фоменко К.М. забезпечити участь у тренінгу Кобиляцького Володимира Петровича – учителя інформатики Старобільської гімназії з 04.02.2016 р. по 06.02.2016р.(ігротека)

Дошкільний навчальний заклад № 4 «Теремок» комунальної форми власності Старобільської районної ради Луганської області визначено учасником нового проекту Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за темою «Розвиток життєдіяльності громадсько-активних шкіл: створення безпечного та інклюзивного навчального середовища для внутрішньо переміщених осіб та їх сімей».

Двоє вихователів ДНЗ «4 «Теремок»  взяли участь у міжнародному навчально – практичному тренінгу « Ляльки персони : педагогічний підхід для соціального та психологічного розвитку дитини» з 17.02.16 р. по 19.02.2016 року у м. Ірпінь.

29 лютого 2016 року  у  м. Києві три вчителя Старобільської гімназії – учасники конкурсу планів-конспектів Уроку миротворчості «Учителі змін », взяли участь у конференції «Українська миротворча освіта: ціна миру».

Столярова Валентина Петрівна – вчитель фізичної культури, стала переможцем VII Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій Її авторська інновація – «Методика використання змагально-ігрових методів у підготовчій частині уроку».

Вчителі гімназії стали Дипломантами VII Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій:

– Гоженко Т.С.– вчитель образотворчого мистецтва, її авторська інновація – «Розвиток дрібної моторики руки декоративним розписом та  з використанням ІКТ на уроках образотворчого мистецтва»;

-Мірошникова Н. Г. – вчитель початкових класів, авторська інновація – «Культура поведінки – перший крок до інтелігентності»;

-Шавернєва С. В. – вчитель початкових класів, авторська інновація – «Використання інформаційних технологій в початковій школі»

З 01 по 06 лютого 2016р.       учителі Старобільської гімназії (Гоженко Т.С.) та Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. (Черевата І.М.) стали учасниками авторського семінару-тренінгу з методики проведення інтерактивних виховних годин за програмою «Я. Ми. Країна» курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства» в межах проекту «Українська миротворча школа», який реалізується за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

Учасниками проекту «Враховуючи різницю» стали Старобільська гімназія, Старобільська ЗОШ  II-III ст. №2, Старобільська спеціалізована ЗОШ  I-III ст. №3, Старобільська ЗОШ II-III ст. №4, Старобільська ЗОШ I-II ст. №1, Половинкинська ЗОШ I-III ст., Чмирівський НВК «Школа-гімназія».

Виявили бажання взяти участь у  дослідно-експериментальній роботі «Науково-методичні засоби впровадження фінансової грамотності в навчально – виховний процес навчальних заходів»: Старобільська ЗОШ II-III ст. №2, Підгорівська ЗОШ I-III ст., Старобільська ЗОШ II-III ст. №4.

м. Києві з 18 по 22 квітня 2016 року м.Київ проводиться тренінг  для регіональних тренерів з методики викладання курсу «Вчимося жити разом» в середній та старших класах  у  загальноосвітніх навчальних  Гаркаву Олену Юріївну, вчителя  основ здоров’я, заступника директора з НВР Старобільської спеціалізованої загальноосвітньої школи   І-ІІІ ступенів № 3

відбудеться   тренінг  для регіональних тренерів  з методики викладання курсу «Вчимося жити разом» в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів  з 15 по 21 травня 2016 року за адресою: м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 38-40Для участі  у тренінгу для регіональних тренерів з методики викладання  курсу «Вчимося жити разом» в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів  направити:Степанову Тетяну Іванівну – методиста Старобільського РМК;Скробову Олену Анатоліївну  – директора Старобільської ЗОШ І ст. № 1

24.02.2016р.  участь у Всеукраїнській конференції «Медіа – крок до примирення» (Білявцева А.В – соціальний педагог ) СЗОШ №3

08.04.2016р. м. Киїів  участь у VІІ Всеукраїнському форумі «Учитель – новатор»

З 20.04.2016 по 23.04.2016 у м. Києві  відбувся Всеукраїнський форум, спрямований на формування громадської свідомості «Молодь – за безпечний світ». Взяв участь Нещерет Андрій Анатолійович – керівник гуртка Старобільського БТДЮ

.Методичний кабінет сприяв участі дітей-переселенців Старобільської гімназії, Старобільської СЗОШ №3  у проекті «Підтримка в сфері освіти від конфлікту постраждалих східних регіонів України», який реалізується за підтримки Литовського Фонду Співпраці. Двоє учнів 8 класів поїхали на навчання до Литви.

З 30 по 31 березня 2015 року Марченко Надія Федорівна – керівник районного методичного об’єднання іноземних мов, учитель англійської мови Старобільської СЗОШ І-ІІІ ст. № 3 взяла участь в І-му Міжнародному форумі учителів іноземних мов, який відбувся в місті Києві.

 

За підтримкою Дитячого Фонду ЮНІСЕФ в рамках проекту «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, що постраждали в наслідок військового конфлікту в Україні» на базі Старобільського району проведено чотири дводенних семінарів-тренінгів  26-27.11.2015, 3-4.12.2015, 10-11.12.2015, 17-18.12.2015 в яких взяли участь педагоги Троїцького та Білокуракінського районів та 4 міських шкіл (Старобільської гімназії, Старобільської СЗОШ І-ІІІ ст. № 3, Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. № 2, Старобільської ЗОШ ІІ-ІІІ ст. № 4)

 

24.02.2016р.  участь у Всеукраїнській конференції «Медіа – крок до примирення» (Білявцева А.В – соціальний педагог ) СЗОШ №3

 

 

Видавнича діяльність кабінету.Методистом РМК Сопільник Н.М. розроблено: –  експрес-бюлетені  фахової інформації  з біології, екології, хімії та географії – методичні рекомендації «Упорядкування роботи шкіл щодо екстернатної та   дистанційної форм навчання» – методичні рекомендації щодо ведення особових справ учнів – рекомендації щодо ведення ділової документації  в школах районуГазета «Краєзнавство. Географія. Туризм»I місце  — Григоренко Лариса Миколаївна, директор Чмирівського НВК «Школа-гімназія» Луганської обл.Газета «Фізика»II місце  — Григоренко Микола Олексійович, учитель фізики та математики Чмирівського НВК «Школа-гімназія» Луганської обл.Матеріали досвіду методиста РМК Колесникової Н.М., керівника РМО  практичних психологів Комарова К.О.,  ПП ДНЗ «Сонячний» № 11Яковлевої Н.Я надані до друку методичного посібника «Стратегія і засоби опанування учасниками навчально-виховного процесу кризових ситуацій та стресових станів» до кафедри педагогіки та психології ЛОІППО (березень 2015р.). У 2015 році в ЛОІППО методистом Вороніною Л.В. надано передмову-звіт про роботу методичного кабінету щодо виявлення, розвитку та виховання обдарованих учнів регіону за 2014/2015 навчальний рік, який було опубліковано у  збірнику ЛОІППО «Обдаровані діти – майбутнє країни». науково-методичний посібник«Виховуємо громадян-патріотів України», у якому представлено досвід роботи навчальних закладів Луганської області щодо патріотичного виховання дітей та учнівської молоді з урахуванням сьогодення.       Інформація про участь навчальних закладів Старобільського    району у проекті «Враховуючи різницю».